Mitt nya liv?

Nu har jag kommit in i en riktigt bra rytm känner jag. Det känns riktigt härligt när det blir så.

Dagen börjar med frukost, lite bloggande, bloggläsande och sedan blir det ut och gå med stavarna i minst 20 minuter. Efter middagen tar jag en runda till med stavarna men då brukar min man följa med mig. Det brukar bli en runda som är minst 60 minuter lång. Igår blev det en runda på 59 minuter och 4,28 km.

Denna veckan (jag räknar från torsdag) har jag alltså gått totalt 19,72 km, 6 timmar och 5 minuter. Det blir 24 points och då har jag inte ens räknat med de 20-30 minuterna jag går själv på förmiddagen. Det är verkligen superbra!

Man känner sig som en ny frisk människa och motionen har börjat bli lite av ett beroende. Jag mår som bäst när jag har varit ute och promenerat. Igår var jag först inte alls sugen på att gå ut och gå men helt plötsligt sa det bara*klick* i huvudet och jag sa till min man att vi inte kunde sitta här inne och uggla. Vi måste ut och gå en lång runda!
Vi tog inte med kameran så det blev ett lite raskare tempo och det märktes. Jag var varm och svettig när jag kom hem så det blev duschen, gröt, ägg och mys med te framför tv:n till Criminal Minds.

Nu ska jag klä på mig ytterkläderna, ta stavarna i handen och sen ska gå en sväng i det gråa vädret.

(Bilderna är tagna i Söndags)


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad duktig du är:) Jag sa ska sjävl börja cykla till skolan och sen när mina vikariat börjar så ska jag cykla till Oxie varje dag.!! :D Bara för att jag MÅSTE röra på mi gmer.. Så jag ska köpa en cykel i slutet av månaden:)



Jag har inte försvunnit bara haft oändligt mycket att göra:S Men ska försöka blogga lite nu strax.. Sen ska jag mysa i soffan:) Kraam på dig:)

2009-04-09 @ 19:52:26
URL: http://flickanhetermaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin