Första promenaden i mitt "nya" liv...

Idag gick vi som sagt vår första promenad för året och även för min viktminskning. Vi passade på att gå in till centrum och handla när vi ändå skulle ut och röra oss.

Det blev jobbigare än vi hade tänkt. Vi behövde nämligen hämta ut astmamedicin till mig på apoteket men när vi kom dit hade inte receptet kommit fram så vi fick gå till vårdcentralen. Väl på vårdcentralen fick jag höra att papperna med mina uppgifter hade försvunnit så läkaren hade inte fått någon order på att göra ett recpet och skicka till apoteket. *suck* Som tur var ordnade det sig ganska fort och en annan läkare skickade in receptet direkt.

Vi passade på att gå in i mataffären och handla först så att receptet skulle få tid på sig att komma fram till apotekets nätverk. Det var inga problem för när vi kom in på apoteket var receptet inlagt och jag kunde få min medicin.

Det blev massvis med väntande i kö överallt och en promenad som skulle tagit ca 40 min inklusive matshoppandet tog istället ca två timmar! Det var riktigt skönt att komma hem och få mat i magen vill jag lova. Vi var båda riktigt hungriga och ville komma ut ur de klumpiga vinterkläderna...


Nu är vi mätta och belåtna och funderar på vad man ska hitta på en dag som denna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin