Naturen är så härlig


Min man har tjatat på mig nu några år om att vi ska åka ut till skogen och försöka hitta kantareller och jag har bara viftat bort idén varje gång. MEN, i år har han lyckats charma mig!

Jag tog på mig mina stövlar och mina regnkläder, vi lånade bil och sen bar det av till skogen. Vi har varit iväg två gånger och första gången hittade vi lite kantareller men andra gången hittade vi inga alls.

Vi är nog inga bra svampplockare, i alla fall inte något vidare på att hitta dem. Trots det så är det rogivnade och mysigt att vara i skogen. När jag var liten var jag med i Skogsmulle och det älskade jag. Det var så roligt med självaste mulletanten och att man fick titta på en massa saker och lära sig om naturen och hur man sköter sig när man är i skogen.

Nästa gång ska vi göra det till en heldag och ta med oss matsäck med varm choklad och annat gott att mysa med. (Givetvis får det bli på en Lördag så man får lov att äta matsäck och dricka den där chokladen!)



Stavgången går bra nu också. Jag har tyvärr lite ont i min högra höft och skinka men jag tror det är för att jag inte har stavgått på ett tag nu.

Det är bara att bita ihop och fortsätta gå mina 20 minuter varje dag och stretcha när jag kommer hem. Förhoppningsvis blir det bättre ju mer jag går.

Annars händer väl inte så mycket med min viktresa just nu. Både maten och motionen går bra, humöret blir bättre utan allt onödigt ätande och allt känns som om det går åt rätt håll. Vi får väl se vad vågen säger på Lördag.

Förresten så har jag fått nya glasögon och jag kan banne mig inte bestämma om jag gillar dem eller inte. Jag vet i alla fall att jag måste in och få dem tillböjda eftersom de glider på näsan och spänner vid tinningen och bakom öronen.



Oj, vilket långt inlägg det blev! (Undrar om någon orkar läsa hela? *fniss*)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åhh vad mysigt att gå i naturen och plocka kantareller och det viktigaste är att ni gör något tillsammans..



Vad fin du var på kortet vännen..



Kramar om

2009-07-29 @ 00:00:25
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: camilla

Jo men de ser väl bra ut tycker jag:) Skilljer inte jätte mycket från de andra va?



plocka svamp gjorde jag med mina föräldrar när jag var yngre och jag gillade det inte kan jag säga:(



Har varit ute någon gång nu när man blivit vuxen men,nja det är väl så där.Kanske beror på att man inte hittar någon svamp som gör att det inte blir så roligt.

Ha det så bra

Kram

2009-07-29 @ 12:57:43
URL: http://www.millisvikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin