Vilken jobbig dag!

Ångest, ångest och ångest säger jag bara! Var hos en läkare som jag inte blev bra bemött av i förmiddags och där inne var jag nära på att bryta ihop men istället för att göra det vände jag det till ilska och sa ifrån.

Efter det fick jag åka iväg och bli röntgad. På vägen dit fick det bli en baguette med ost och skinka (points någon?).

Väl på röntgen kände jag mig som en köttbit. Hon drog och knuffade och sa åt mig att vara still hela tiden. Det var sjukt jobbigt och jag bara kände hur ångesten växte i mig. Jag ville bara gråta, skrika och springa där ifrån.

Jag tyckte verkligen inte om att stå där halvnaken och låta henne ta på min kropp. Det var ytterst obehagligt även om hon absolut inte gjorde något fel. Hon tog endast i mig när hon behövde ställa mig i rätt vinklar och hon rörde inte mig opassande men jag tyckte ändå inte om det.

Efter röntgen åkte jag och mormor till Malmborgs och handlade lite mat. Jag passade på att handla hem lite som vi skulle ha till maten idag. Sen blev det bussen hem igen. 

Väl hemma blev det två mackor för jag var så grymt hungrig och det är jag fortfarande! Jag tror nämligen att ångesten sätter igång min kropp till att vilja ha mat och bli tröstad och lugnad med det. Jag ska inte ge mig! Jag vet att jag gick över lite med pointsen idag på grund av baguetten och mackor men det får banne mig räcka!

Jag ska inte stoppa i mig något onödigt utan jag ska snällt vänta på Stefan och sen ska vi laga Viktväktarnas Blomkål och morotsstuvning med potatis och Vv´s wienerkorv (vanlig korv till min man). Det ska bli riktigt gott!!


Kommentarer
Postat av: camilla

Usch stackare:(när man är på sådana där ställen så vill man ju bli välbemött,inte knuffad hit och dit.

Men tyckerändå du har skött maten hyfsat :)

VV-choritsokorv är ju inte alls så stark:)

Det finns dom som är ännu värre.

Ha en bra kväll

Kram

2009-04-01 @ 17:33:50
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin