Dags att vara ärlig och erkänna...

Okej, i Fredags blev det verkligen ingen bra dag. Jag var tvungen att ta mig till vårdcentralen och efter det ville läkaren att jag skulle åka in till kvinnokliniken och bli undersökt.

Jag hade ett ärende jag var tvungen att uträtta innan jag kunde ta mig till KK och därför blev det en lååång dag.

Det började med frukost klockan 8 på morgonen och sen var vi vrålhungriga efter ärendet och besöket på KK. Som vanligt finns det aldrig någon vettig och billig mat på stan så det fick bli Burger King. (Ja, jag vet! Fy skäms på mig!!) Jag åt min meny och efteråt fick jag dåligt samvete, men vad gör man i en sådan situation? Man är så hungrig efter att inte ha ätit på ca sex eller sju timmar och då tar man det snabbaste och lättaste man kan hitta.

Idag har jag faktiskt varit ärlig mot mig själv och räknat ut pointsen för den dagen och det var skrämmande! Jag får just nu äta 22 points (inte länge till dock) men i Fredags lyckades jag hamna på hela 52 points!! =O *ångest* Verkligen inga roliga siffror.

Igår firade vi min man och då blev det massvis med tårta och kanelbullar. Jag åt nog antingen två eller tre kanelbullar och sen åt jag en jävla massa tårta. (Jag älskar dajmtårta!) Som om det inte var nog delade vi på en kebabpizza också, jag och min man. Nu gav jag mig själv tillåtelse att fira igår och lägga pointsen åt sidan men hade jag räknat ut Fredagens points redan igår eller i Fredags kanske jag hade tänkt mig för lite mer?!? Jag hoppas det i alla fall.

Jaja, gjort är gjort och det enda jag kan göra nu är att blicka framåt och försöka röra mig mer och äta rätt. Finns inte så mycket annat jag kan göra. Det gäller att inte deppa ihop och må dåligt över detta för då kommer man ingenstans med vikten heller. Då går det bara åt fel håll och det slutar med att man tycker så synd om sig själv att man börjar äta mer igen. Så ska jag inte låta det bli denna gången! Jag ska KÄMPA! Bort med Burger King och kalasmaten från magen och vågen! Nu kör vi så det ryker!!! =)




Kommentarer
Postat av: camilla

Asch ibland blir det så där och so what! Nu lägger vi detta bakom och kör framåt :)

Heja heja

Kram

2009-02-09 @ 11:40:59
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin