De finns överallt!!!

Jag har det så jobbigt just nu! Jag är så otroligt sugen på en semla att det inte är klokt!! Det hade varit så gott att få äta en riktigt stor gräddig semla utan mandelmassa. Jag kan riktigt känna smaken i munnen bara jag tänker på det.

Sen tänker man: "Är det vär det?" "Det är så gott men innehåller otroligt mycket points!"

I helgen ska vi fira min man och då blir det en kanelbulle och en bit tårta, det får väl räcka? Eller?

Vart man än vänder sig finns semlorna där och hånar en. I alla bagerier och i alla bloggar och jag har till och med sett någon på tv. Det är inte konstigt att man blir sugen och frestad hela tiden. Men EN semla är ju ca 10 points och det kan det knappast vara värt! =P (eller är det värt det?)

Jag får nog sitta där i soffan ikväll utan min semla och njuta av morotsstavar istället. *skrattar* (ibland suger det att vara viktväktare)


Kommentarer
Postat av: camilla

Ja dessa semlor ;) De är verkligen så goda.Jag bakade egna förra året,emn det blir ju aldrig det samma som en färdigköpt :( Visserligen kom jag ner i points antal.....men jag vet i skam om det kanske inte är värt det ändå ;)Mina tankar går i år om jag skulle köpa mig en semla?Den som lever får se.

Kram

2009-02-04 @ 23:42:22
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Mian

Gör en egen på lätt grädde eller något så är där ju lite mindre points i den:P

2009-02-06 @ 10:22:08
URL: http://mian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin