En bättre vana ger en gladare tjej...

Jag har blivit mycket bättre på det här med frukost! *stolt* Jag äter gröt och knäckebröd till frukost. Fast idag blev det bara gröt. Havregrynsgröt är så mättande så man orkar inte äta knäckebröd till det. Knäckebrödet tar jag de dagar jag äter mannagrynsgröt.

Idag har jag varit så uttråkad vilket har resulterat i hunger så jag tog faktiskt och gjorde havregrynsgröt till mellanmål nu runt 15-tiden. Jag älskade det när jag var liten men sist jag testade havregrynsgröt växte det i munnen på mig och jag mådde grymt illa. Vi slängde bort hela paketet men jag besämde mig för att testa det igen i helgen.

Denna gången intalade jag mig själv att det var gott och jag försökte tänka på att jag tyckte om det när jag var liten. Det hjälpte faktiskt och jag kan till och med känna att jag sitter och blir sugen på det och längtar efter det. Jag lägger på mellan en halv och en hel tesked socker och en liten klick smör. Detta gör så att en portion blir 3 points. Hur gott som helst!! =)


Kommentarer
Postat av: camilla

Ja jag älskar oxå havregrynsgröt :) Gjorde dock inte det när jag var liten. Men fick för mig att jag skulle testa det efter träningarna(hörde att det var någon annan som gjorde det)och det var ju bara så gott ;) Så nu kan jag som du säger faktiskt längta efter gröt :)

Ha en bra dag

Kram

2009-02-10 @ 11:02:49
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin