Stavgång och chipskväll...

Igår gick vi in till centrum istället för att cykla som vi brukar göra. Jag hade givetvis mina stavar och det var skönt att röra på sig lite. Vädret kunde för visso ha varit bättre men det var friskt och skönt i luften. Det behövde nog både jag och min man.



Efter promenaden blev jag totalt slut i hela kroppen. Jag hade ingen ork kvar alls. Ögonen bara trillade ihop på mig. Även om jag inte somnade så låg jag med stängda ögon och orkade verkligen inte öppna dem. Det höll i sig nästan hela dagen och kvällen. Ja, ögonen blev det bättre med när jag hade vilat dem en stund men orkeslösheten i kroppen satt i hela kvällen och jag fick en rejäl ångestattack vi 22 tiden. Det var en riktigt obehaglig känsla att ha hela dagen och lite av det sitter i idag också. Jag skulle nog kunna sova ett hel dygn känns det. Kan det vara så att jag är på väg att bli sjuk??



Det blev faktiskt en riktig frossarkväll här hemma igår. Vi äter alldeles för mycket skräpmat och godis igen och därför bestämde vi oss för att ta en kväll där vi bara trycker i oss en massa chips, dippa och kladdkaka med grädde tills vi mår illa. Tanken är att vi efter detta endast ska äta något onyttigt i samband med min "period" eftersom det är då jag har som mest problem med choklad och chipssug.

Vi har kommit fram till att sedan jag började handla godis på Viktväktarna har sötsuget bara vuxit och det har blivit massvis med onödig utemat och vi har gått och gnällt om hur sugna vi varit på chips och dippa, kladdkaka med grädde och allt annat möjligt skräp. Därför har vi bestämt att vi inte ska handla något godis från Viktväktarna längre. Istället ska vi unna oss lite fetare hemmalagad mat på Torsdagarna då jag väger mig. Denna veckan ska vi till exempel ha Fläskpannkaka.

Jag tror att det kommer bli bättre att göra på detta viset för har du hela tiden godis med i bilden så kan man inte släppa suget. Tar vi istället bort allt onyttigt och allt godis så finns det inget att falla på och äta av. Det gick faktiskt bättre i början och då handlade jag inte godis på Vv.


Kommentarer
Postat av: sanna

Har funderat på det jag också med VV godiset. Jag tror de sätter igång på mig med. Vad söt du är i dina öronpuffar =)



Skönt med stavar skulle behöva haft de idag, för det regnade och de blev halt..



Ha en fin dag vännen...

2009-03-16 @ 15:01:07
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Mia

Så söt du är när du sover:) Naaw.. Kram på dig..

2009-03-19 @ 15:49:15
URL: http://mian.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin