Promenad i frostigt landskap

Idag sken solen och det var frost på marken, gräset och buskarna. Det var riktigt vackert ute även om det var lite kallt.

Jag tog mina kängor och mina stavar och traskade ut i det underbara vädret! Det var en frisk nästan lite "krispig" luft (kan man säga så? Krispig?). Aja, hur som helst så blev det en skön liten promenad och jag är glad att det var så underbart väder och inte lika illa som vid mitt förra promenadtillfälle. (läs om det HÄR)

Man blir så sugen på att stanna upp och bara titta på allt det vackra, kanske ta någon bild eller så. Men det kan jag inte göra för då förstör jag motionsrytmen och poängen med att motionera. Jag skulle ju i och för sig kunna gå ut en runda till bara för att ta lite bilder men jag känner mig inte riktigt på topp idag och det är så kallt ute så jag tror jag håller mig inne resten av dagen.

Vi får helt enekelt hoppas på samma väder och samma frostiga landskap i helgen. Då ska vi se till att gå ut och fotografera. Min man är ju också lite sugen på att fotografera det frostiga landskapet.

Just nu längtar jag i och för sig efter våren, den varma luften och solens värmande strålar mot mina kinder. *drömmer* Jag tycker om när det blir så pass varmt så man inte behöver tjocka kläder längre. En vårjacka eller liknande går bra men jag vill gärna slippa örönmuffarna och vantarna. =P


När tycker du bäst om att vara ute och promenera?
Vintertid med frost eller snö?
Eller kanske våren/sommaren med allt det gröna och värmen mot kinderna?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin