Stavgång i solsken

Idag var det äntligen dags att börja med mina promenader! =)
(bilden är inte från idag utan April 2008)

Det verkade inte så kallt ute idag och därför tog jag inga termobyxer vilket var skönt att få slippa! Dock tog jag mina kängor och raggsockor på mig så jag inte skulle frysa om tårna.
Givetvis tog jag stavarna med mig ut och det blev en härlig promenad i solskenet.

Min runda är ungefär 20 minuter lång och jag tycker det är alldeles lagom för mig nu i början. Det gäller att inte börja för hårt men ändå inte för lätt heller. Därför tycker jag en stavgång på 20 minuter är lagom. =)

Nästa månad ska jag öka på min träning och det gör jag genom att börja på "Friskis & Svettis" en gång i veckan. Jag har en sådan tur att det tar mig endast 5-10 minuter att cykla till träningen eftersom den hålls i gymnastiksalen på skolan som ligger nära oss. Då får jag inte bara motionen ifrån "Friskis" utan jag får även motion när jag cyklar dit och hem.

De ska ha fler omgångar i veckan där jag bor men de andra omgågarna ligger på en annan skola en liten bit bort och dit är det lite jobbigare att ta sig. I framtiden när jag fått upp konditionen och börjat bli lite mer rörlig i kroppen kanske jag ökar mina friskistider och tar mig ner på den andra skolan för något/några pass.



Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så duktig mitt hjärta.Jag beundrar att du är så strong och inte ger vika för en massa dumma mens sug. "you go girl",mamma gör tummen upp.

2009-01-13 @ 06:06:48
Postat av: Åsa Nilsson

Vad ska du börrja för på pass? jag ha varit suten på friskis ett tag emn jerry vil inte o jag hatar att åka på sådant själv för då blir det inte av :) Men du kanske vill ta med mig? :)

2009-01-13 @ 09:22:16
URL: http://blommis86.blogg.se/
Postat av: Åsa

Okej, vad ska du gå för program. Det är mycket just nu på både jobbet och vi hjälper min syster en del så får skjuta upp de lite :D Ja ma nvill bara hem efteråt!

2009-01-14 @ 12:26:59
URL: http://blommis86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin